Re: [OT] Rozborka/sborka elektrovýzbroje aut Tesla

AZe aze na seznam.cz
Středa Leden 19 10:17:57 CET 2022


Atomky produkují, a co na to rozvodná síť? Kdyby si z každého bytu z 
paneláku natáhli kabel a nějakých 10kW, co na to trafostanice, dimenzovaná 
na běžný režim? A to nejen ve městech, ale v RD na vesnicích. Kdysi jsem 
tady (je tu necelých 250 čísel) měl akumulační topení, "noční proud" 8 hodin 
25kW. Napětí na drátech venku spadlo o 4V. Jsou tady 2 silové okruhy, dvě 
trafa 22kV/400V, pochybuji, že by to utáhlo současné nabíjení 10-20 aut.
aze

-----Původní zpráva----- 
From: Jindrich Fucik
Sent: Wednesday, January 19, 2022 9:41 AM
To: HW-news
Subject: Re: [OT] Rozborka/sborka elektrovýzbroje aut Tesla

Já trochu upravím tvé argumenty.
Po pravdě - to ranní nasedání do nabitého auta není takový problém. V noci a 
nad ránem je energie dost, protože atomky produkují a spotřebitelé spí.
Větší problém je cesta z práce. To asi taky chceš auto nějak nabité a to je 
zrovna vrchol (nebo konec), doby, kdy je o elektriku zájem. Takže zrovna 
doba, kdy by elektrárna ráda tvé auto vytáhla.
Například tento graf docela reprezentuje spotřebu energie během dne:
http://www.obec-vyprachtice.cz/images/galerie/200605250641_promenlivost_denni_spotreby.jpg

Problém s opotřebováním baterek je ve skutečnosti naprosto zanedbatelný. 
pokud baterka cykluje v nějakém optimálním režimu (30-70%, nebo 
ekonomičtější 20-80%), tak je její opotřebení zanedbatelné a navíc ti 
teoreticky někdo jiný zaplatí předehřátí baterie.

---------- Původní e-mail ----------
Od: Petr Zapadlo <zapik na email.cz>
Komu: hw-list na list.hw.cz
Datum: 19. 1. 2022 7:57:29
Předmět: Re: [OT] Rozborka/sborka elektrovýzbroje aut Tesla

Já myslím, že představa použití trakční baterie v autě pro vyvažování
sítě a jako sklad energie ze soláru je hlavně mimo realitu.

Proč:

-typicky auto používám k cestě do práce = ráno ho potřebuji mít nabité,
stejně jako odcházím do práce a nabitým mobilem. Šance že budu mít
možnost si každý den s jistotou připojit auto u práce k nabíječce se
rovná nule - podívejte se jak se parkuje v centru měst, případně u
velkých fabrik - každej je rád, že se mu povedlo zastrčit auto někam
/často i proti předpisům/. A to že tam bude nabíječka? Velmi dobrý
vtip.  Takže abych se měl jak vrátit, tak většina lidí bude se snažit
mít auto ráno nabité.  Což jde přímo proti myšlence ho používat i jako
sklad energie. (Přes den stojím někde u pangejtu kde se dá, večer dojedu
domů (a v lepším případě) mám doma nabíječku tak dobiju auto doplna
abych zítra zase mohl jet do práce)

- cena baterie je výraznou částí ceny elektroauta (někde jsem viděl že i
přes 2/3 ceny dělá baterka- zdroj této informace ale nemám) - proč bych
snižoval její životnost která je už tak docela krátká tím, že ušetřím
pár korun z příležitostné úschovy energie ze soláru
_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list 



Další informace o konferenci Hw-list