Re: [OT] Roztlacanie/tahanie modernych aut, was: [OT] Rozborka/sborka elektrovýzbroje aut Tesla

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Středa Leden 19 11:09:07 CET 2022

Při startování startérem je všechno směrované pro start motoru. Různé
"předvstřiky, obohacení, nastavení různých klapek" a já nevím jakých ještě
dalších režimů, včetně relativně přesných otáček startéru. Prostě řídící
jednotka těsně před a při startu motoru ví, že probíhá start a dělá všechno
pro to, aby to bylo OPTIMÁLNÍ a aby nedošlo k nějakému hazardnímu stavu.

Při startu přes převodovku jednotka neví, že se startuje a může dojít k
nějakým nestandardní stavům. Umocněné to může být tím, že je malé napětí na
akumulátoru pro činnost řídící jednotky, pro zapálení směsi atd...
Tohle samozřejmě neplatí u starých aut jako je š120 atd..

Zkoušel jsem jednou při jízdě z kopce s vypnutým motorem nastartovat na
čtyřku ve snaze ušetřit baterií... bez problémů to naskočilo ale v zápěstí
se rozsvítilo grilované kuře. Už to dělat nebudu. Octavia 3 TDI