Re: [OT] Rozborka/sborka elektrovýzbroje aut Tesla

Jan 'yanek' Bortl yanek na yanek.cz
Úterý Leden 18 19:25:50 CET 2022

Pročpak? Že bude stát elektrika jinak přes den a jinak v noci, je asi jasné
a nevyhnutelné. Vždyť je to tak už teď.

https://www.youtube.com/watch?v=vHFWt8jXTkI

Z technického hlediska mi to přijde v pořádku, prostě mohu své (budoucí)
auto pronajmout ČEZu/ČEPSu a svých 50-100kWh můžu za nějaký peníz půjčit.
Když nebudou vědet co s levnou elektrikou, tak si ji rád vemu (a ještě mi
možná zaplatí), když bude elektrika chybět, tak ji rád prodám. Ano, bude tim
jistě trpět životnost baterie, ale nemusím to přece dělat každý den...

Jinak ta funkcionalita se jmenuje vehicle2grid
https://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle-to-grid

U AC je to poměrně jasné, auto na to musí mít extra přislušný invertor. Ale
to DC mi přijde zajimavé, že to v principu (=softwarově změnitelné) musí
umět každé auto s přislušnou "krabicí v garáži".

--
Jan 'yanek' Bortl <yanek [at] yanek. cz>
http://yanek.cz/