Re: [OT] Rozborka/sborka elektrovýzbroje aut Tesla

ajtservis info na ajtservis.cz
Úterý Leden 18 16:59:26 CET 2022


tak tohle je bohuzel uz vlhkej sen = pruser, prosazovanejch "smart 
siti".  tedy energeticke chudoby, kde vam pridelej elektriku podle 
kreditu :-)
ted jeste smejici se smajlik, ale na jak dlouho ?
proste to vsechno zaregulujem a spravedlive prerozdelime a bude staci 
jen 10% energie z vetrniku a fv a bude raj na zemi ...
tomik.

Dne 18.01.2022 v 16:51 Petr Labaj napsal(a):
> Souhlasím, že by to bylo fajn.
> 
> Některá e-auta už dneska myslím umí ze sebe vytlačit i nějaké AC o 
> obvyklém napětí (třeba 1f 230V AC).
> 
> Ale kdyby se z toho dalo vzít to DC o nějaké rozumné výšce (ideálně 
> třeba 600V), tak by na to stačilo napojit podobnou elektroniku, jako je 
> výstupní stupeň frekvenčního měniče.
> A získat tak plnohodnotných 3x400V pro noční provoz domu.
> 
> Nějaká střešní elektrárna už cenově celkem jde, ale rozumně velké 
> baterky jsou drahé jako čert.
> Tak pokud by měl člověk v garáži odpočívající e-auto, bylo by to fajn 
> uplatnění.
> A udělat ten měnič ve velkém provedení na zeď je snažší a asi i 
> levnější, než ho mít jako součást auta.
> 
> PL
> 
> ************************
> 
> Dne 18.1.2022 v 9:59 Jan 'yanek' Bortl napsal(a):
>> Jestli tomu dobře rozumím, tak Tesla umí používat stejné dráty pro AC 
>> i DC dobíjení. Kdežto CCS, tedy ostatní evropská auta na to máji 
>> zvlášt dráty. Jedny vedou do palubní AC/DC nabíječky a druhé rovnou na 
>> póly baterek (s příslušným stykačem atd.).
>>
>> Nicméně, nedávno jsem se pokoušel hledat, jak přesně funguje ta DC 
>> komunikace. Čekal jsem, že to bude někde normálně dostupné, ale houby. 
>> Jediné co jsem našel, jsou odkazy na normy. Ale (imho zbytečně) zabité 
>> paywall. Nebo jsem se blbě díval a je to někde do rozumné hloubky 
>> dostupné čtení?
>>
>> Tak nějak mě totiž napadlo, že pokud se ta baterie skutečně připne 
>> "naprudko" pro dobíjení, tak by se mohla stějně ochotně připojit i pro 
>> případné výbíjení. Pokud tam na todle není vyloženě myšleno, že je to 
>> nežádoucí.
>>
>> Spíš mě to zajíma akademicky, jaké to má možnosti.
>>
>>
>> Dne 15. 01. 22 v 12:32 Petr Labaj napsal(a):
>>> Tak sorry.
>>> Mně to video přišlo dobré a poučné. Nikdy jsem otevřené e-auto 
>>> neviděl, navíc v tak hezky postupně skládaném stavu.
>>> Bylo tam pro mě i pár překvapení. Třeba že pokud se připojí ta 
>>> Teslácká nabíječka, tak snad vůbec nejde přes ty měniče v nabíječkové 
>>> bedně, ale jde přímo na kontakty baterky. A taky současně na vstup 
>>> měničů pro motory. Přijde mi to skoro trochu nebezpečné a umožňující 
>>> sabotáž.
>>>
>>> Mrzí mě, že jste strávil zbytečnou hodinu. Já jsem to považoval za 
>>> dobře strávenou hodinu.
>>> A určitě shlédnu i jeho další videa, kde má rozebrané Teslácké motory.
>>>
>>> PL
> 
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

-- 
AJT SERVIS s.r.o.

Oparno 65
Velemín

ICO:04203879
DIC:CZ04203879

email:
info na ajtservis.cz

tel.
777 584 558


Další informace o konferenci Hw-list