Re: [OT] Rozborka/sborka elektrovýzbroje aut Tesla

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Leden 18 16:51:39 CET 2022


Souhlasím, že by to bylo fajn.

Některá e-auta už dneska myslím umí ze sebe vytlačit i nějaké AC o 
obvyklém napětí (třeba 1f 230V AC).

Ale kdyby se z toho dalo vzít to DC o nějaké rozumné výšce (ideálně 
třeba 600V), tak by na to stačilo napojit podobnou elektroniku, jako je 
výstupní stupeň frekvenčního měniče.
A získat tak plnohodnotných 3x400V pro noční provoz domu.

Nějaká střešní elektrárna už cenově celkem jde, ale rozumně velké 
baterky jsou drahé jako čert.
Tak pokud by měl člověk v garáži odpočívající e-auto, bylo by to fajn 
uplatnění.
A udělat ten měnič ve velkém provedení na zeď je snažší a asi i 
levnější, než ho mít jako součást auta.

PL

************************

Dne 18.1.2022 v 9:59 Jan 'yanek' Bortl napsal(a):
> Jestli tomu dobře rozumím, tak Tesla umí používat stejné dráty pro AC 
> i DC dobíjení. Kdežto CCS, tedy ostatní evropská auta na to máji 
> zvlášt dráty. Jedny vedou do palubní AC/DC nabíječky a druhé rovnou na 
> póly baterek (s příslušným stykačem atd.).
>
> Nicméně, nedávno jsem se pokoušel hledat, jak přesně funguje ta DC 
> komunikace. Čekal jsem, že to bude někde normálně dostupné, ale houby. 
> Jediné co jsem našel, jsou odkazy na normy. Ale (imho zbytečně) zabité 
> paywall. Nebo jsem se blbě díval a je to někde do rozumné hloubky 
> dostupné čtení?
>
> Tak nějak mě totiž napadlo, že pokud se ta baterie skutečně připne 
> "naprudko" pro dobíjení, tak by se mohla stějně ochotně připojit i pro 
> případné výbíjení. Pokud tam na todle není vyloženě myšleno, že je to 
> nežádoucí.
>
> Spíš mě to zajíma akademicky, jaké to má možnosti.
>
>
> Dne 15. 01. 22 v 12:32 Petr Labaj napsal(a):
>> Tak sorry.
>> Mně to video přišlo dobré a poučné. Nikdy jsem otevřené e-auto 
>> neviděl, navíc v tak hezky postupně skládaném stavu.
>> Bylo tam pro mě i pár překvapení. Třeba že pokud se připojí ta 
>> Teslácká nabíječka, tak snad vůbec nejde přes ty měniče v nabíječkové 
>> bedně, ale jde přímo na kontakty baterky. A taky současně na vstup 
>> měničů pro motory. Přijde mi to skoro trochu nebezpečné a umožňující 
>> sabotáž.
>>
>> Mrzí mě, že jste strávil zbytečnou hodinu. Já jsem to považoval za 
>> dobře strávenou hodinu.
>> A určitě shlédnu i jeho další videa, kde má rozebrané Teslácké motory.
>>
>> PL



Další informace o konferenci Hw-list