Re: [OT] Rozborka/sborka elektrovýzbroje aut Tesla
Petr Labaj
labaj na volny.cz
Úterý Leden 18 16:51:39 CET 2022
Souhlasím, že by to bylo fajn.
Některá e-auta už dneska myslím umí ze sebe vytlačit i nějaké AC o
obvyklém napětí (třeba 1f 230V AC).
Ale kdyby se z toho dalo vzít to DC o nějaké rozumné výšce (ideálně
třeba 600V), tak by na to stačilo napojit podobnou elektroniku, jako je
výstupní stupeň frekvenčního měniče.
A získat tak plnohodnotných 3x400V pro noční provoz domu.
Nějaká střešní elektrárna už cenově celkem jde, ale rozumně velké
baterky jsou drahé jako čert.
Tak pokud by měl člověk v garáži odpočívající e-auto, bylo by to fajn
uplatnění.
A udělat ten měnič ve velkém provedení na zeď je snažší a asi i
levnější, než ho mít jako součást auta.
PL
************************
Dne 18.1.2022 v 9:59 Jan 'yanek' Bortl napsal(a):
> Jestli tomu dobře rozumím, tak Tesla umí používat stejné dráty pro AC
> i DC dobíjení. Kdežto CCS, tedy ostatní evropská auta na to máji
> zvlášt dráty. Jedny vedou do palubní AC/DC nabíječky a druhé rovnou na
> póly baterek (s příslušným stykačem atd.).
>
> Nicméně, nedávno jsem se pokoušel hledat, jak přesně funguje ta DC
> komunikace. Čekal jsem, že to bude někde normálně dostupné, ale houby.
> Jediné co jsem našel, jsou odkazy na normy. Ale (imho zbytečně) zabité
> paywall. Nebo jsem se blbě díval a je to někde do rozumné hloubky
> dostupné čtení?
>
> Tak nějak mě totiž napadlo, že pokud se ta baterie skutečně připne
> "naprudko" pro dobíjení, tak by se mohla stějně ochotně připojit i pro
> případné výbíjení. Pokud tam na todle není vyloženě myšleno, že je to
> nežádoucí.
>
> Spíš mě to zajíma akademicky, jaké to má možnosti.
>
>
> Dne 15. 01. 22 v 12:32 Petr Labaj napsal(a):
>> Tak sorry.
>> Mně to video přišlo dobré a poučné. Nikdy jsem otevřené e-auto
>> neviděl, navíc v tak hezky postupně skládaném stavu.
>> Bylo tam pro mě i pár překvapení. Třeba že pokud se připojí ta
>> Teslácká nabíječka, tak snad vůbec nejde přes ty měniče v nabíječkové
>> bedně, ale jde přímo na kontakty baterky. A taky současně na vstup
>> měničů pro motory. Přijde mi to skoro trochu nebezpečné a umožňující
>> sabotáž.
>>
>> Mrzí mě, že jste strávil zbytečnou hodinu. Já jsem to považoval za
>> dobře strávenou hodinu.
>> A určitě shlédnu i jeho další videa, kde má rozebrané Teslácké motory.
>>
>> PL
Další informace o konferenci Hw-list