Re: Můstek chcípá

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pondělí Leden 17 10:25:04 CET 2022

Já bych doporučil začít ohmovým zákonem:-)

PH

---------- Původní e-mail ----------
Od: Jiří Nesvačil <nesvacil na posys.eu>
"
A co to říká o pulsním proudu ? Pojem diracův impuls ? Nebo research o
pulsních proudech.

Jirka

" Tak ještě jednou, asi po padesátý:
Trafo má zkratový proud něco přes 60 mA

PH

---------- Původní e-mail ----------
Od: Jiří Nesvačil <nesvacil na posys.eu>(mailto:nesvacil na posys.eu)
"
Zdravím,

to nemáte pravdu. Jdou Vám tam pulsní proudy řádově větší než máte diody.
Nabíjí se tam přece v obou usměrňovačích kondenzátory. Je otázkou kolik těch
pulsů tam jde a jak jsou velké. Podívejte se na nějaký research jak se
postupně ničí součástky pulsy či mimo hranice hodnoty ... .

To, že se zdá, že by to mohlo být vše ok v normálních hodnotách neznamená,
že ty pulsy tam nejsou. Je tedy otázka, jak je na tom síťové napětí, kolik a
jaké pulsy vydrží nové diody, zda se nezměnily i ty kondenzátory např. tam
někdo nedal low ESR, atp. .

Rozhodně tam jsou větší pulsní proudy než nominál těch diod. A i když se
zdá, že to mohou vydržet, tak evidentně nemusí.

Jirka

"
Prostě velká záhada, když trafo nedodá výkon, který by ten můstek zničil i
kdyby za ním byl zkrat?

P.K.

Dne pá 14. 1. 2022 19:13 uživatel Pavel Hudeček <edizon na seznam.cz