Re: [OT] Rozborka/sborka elektrovýzbroje aut Tesla

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Leden 16 23:16:50 CET 2022


To přímé připojení DC nabíječky na baterku má třeba ta Tesla.
To mě na tom videu právě docela udivilo.
Ale jestli to správně chápu, tak Tesla má nějaké svoje nabíječky.
Pokud je to nějaké obecné auto, tak bych čekal, že i DC nabíjení půjde 
přes nějaký vnitřní DC-DC měnič.
Přece jen je docela nešikovné přizpůsobovat pořád nabíječky novým typům 
aut, nebo naopak auta novým nabíječkám.

PL

*******************

Dne 16.1.2022 v 23:04 Pavel Urbančík napsal(a):
> Proud je omezený konektorem a nabíječkou, nikde jsem nepotkal nabíječky s
> proudem na 350A,
> Ionity 350kW má právě na štítku 350A, 1000V
>
> Vzhledem k tomu že se DC rychlá nabíječka připojuje přímo k baterii (přes
> nějaké spínání) tak s tím musí počítat i zbytek vozu.
>
> PS v té větě jsem to napsal blbě, má být "proto můžou tlačí větší výkon"
>
>
> -----Original Message-----
> From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Petr Labaj
> Sent: neděle 16. ledna 2022 22:44
> To: hw-list na list.hw.cz
> Subject: Re: [OT] Rozborka/sborka elektrovýzbroje aut Tesla
>
> Myslím, že to není pravda. Aspoň technicky tam žádná přímá úměra podle mě
> není.
> Vyšší napětí umožňuje použít nižší proudy a tedy tenčí dráty (s tlustší
> izolací).
> Ale maximální nabíjecí výkon závisí na kapacitě baterky, ne na jejím napětí.
>
> PL
>
> *******************
>
> Dne 16.1.2022 v 21:59 Pavel Urbančík napsal(a):
>> Napětí baterky přávě dost omezuje max nabíjecí výkon a tesla a audi
>> mají například 600V technologii a proto můžou tlačit větší proudy.
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



Další informace o konferenci Hw-list