RE: [OT] Rozborka/sborka elektrovýzbroje aut Tesla

Pavel Urbančík hw na itherm.cz
Neděle Leden 16 23:32:49 CET 2022


To právě je běžné, nabíječka se pomocí to CCS připojí opravdu na svorky
baterky.
Občas na některých stanicích je vidět více z komunikace a je tam jeden z
kroků vyrovnání napětí nabíječka-baterka.
Pak jen cvaknou relátka na obou stranách a tlačí se přímo do baterky.
Kdyby v autě měl byt DC-DC s výkonem 350kW, tak by to bylo dost zbytečné

Pavel



-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Petr Labaj
Sent: neděle 16. ledna 2022 23:17
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: [OT] Rozborka/sborka elektrovýzbroje aut Tesla

To přímé připojení DC nabíječky na baterku má třeba ta Tesla.
To mě na tom videu právě docela udivilo.
Ale jestli to správně chápu, tak Tesla má nějaké svoje nabíječky.
Pokud je to nějaké obecné auto, tak bych čekal, že i DC nabíjení půjde přes
nějaký vnitřní DC-DC měnič.
Přece jen je docela nešikovné přizpůsobovat pořád nabíječky novým typům aut,
nebo naopak auta novým nabíječkám.

PL

*******************

Dne 16.1.2022 v 23:04 Pavel Urbančík napsal(a):
> Proud je omezený konektorem a nabíječkou, nikde jsem nepotkal 
> nabíječky s proudem na 350A, Ionity 350kW má právě na štítku 350A, 
> 1000V
>
> Vzhledem k tomu že se DC rychlá nabíječka připojuje přímo k baterii 
> (přes nějaké spínání) tak s tím musí počítat i zbytek vozu.
>
> PS v té větě jsem to napsal blbě, má být "proto můžou tlačí větší výkon"
>
>
> -----Original Message-----
> From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Petr Labaj
> Sent: neděle 16. ledna 2022 22:44
> To: hw-list na list.hw.cz
> Subject: Re: [OT] Rozborka/sborka elektrovýzbroje aut Tesla
>
> Myslím, že to není pravda. Aspoň technicky tam žádná přímá úměra podle 
> mě není.
> Vyšší napětí umožňuje použít nižší proudy a tedy tenčí dráty (s 
> tlustší izolací).
> Ale maximální nabíjecí výkon závisí na kapacitě baterky, ne na jejím
napětí.
>
> PL
>
> *******************
>
> Dne 16.1.2022 v 21:59 Pavel Urbančík napsal(a):
>> Napětí baterky přávě dost omezuje max nabíjecí výkon a tesla a audi 
>> mají například 600V technologii a proto můžou tlačit větší proudy.
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz 
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz 
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



Další informace o konferenci Hw-list