Re: Průběhy poměrů potenciometrů

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Čtvrtek Leden 13 10:35:46 CET 2022

V audio řetězcích je zvykem zapojovat regulátory hlasitosti jako děliče. V
podstatě jsem neviděl, aby se potenciometr řídil zisk OZ. V případě  toho
MIC předzesilovače(přímo u mikrofonu) bych nastavil pevný ( potřebný)
zisk, a regulátor jako dělič zapojil na výstup až na konec nějakého kabelu
k mikrofonu. Z hlediska odstupu rušivých signálů na lince mikrofonu je to
nejoptimálnější řešení. Pokud budeme předpokládat nějaký nenulový šum OZ (a
nezávislý na zisku) je to i z tohoto hlediska lepší řešení než řídit zisk
OZ.