Re: Průběhy poměrů potenciometrů

Martin Záruba swz na volny.cz
Středa Leden 12 22:49:36 CET 2022

Myslím, že toto je přesně aplikace pro potenciometr s exponenciálním
průběhem. V horní poloze bude zesílení 1. (Ne 0, což vidím trochu za
problém.) Uprostřed bude mít horní část cca 90kO a dolní 9kO, tedy
zesílení 10 x = +20dB. No a dole bude dělící poměr 1:100, tedy +40dB.
Když ho dáte jen jako proměnný horní odpor, bude to fungovat skoro
stejně, pouze pokud bude v horní poloze, je výstup zatížen navíc 1kO
dolního odporu. Ale to asi nevadí. Dělící kmitočet RC článku 1k 10uF je
asi 15 Hz. takže asi taky vyhovuje.

Martin Záruba