nejezdici vlaky

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pondělí Leden 10 23:09:18 CET 2022


On Mon, 10 Jan 2022, Petr Labaj wrote:

> Abychom si rozuměli.
> Bezpečnost za každou cenu bylo to, že už o chybě věděli, ale neopravili ji.
> Protože by muselo nastat komplikované "bezpečnostní" kolečko.
> Tak než to "nedostatečně bezpečně" opravit, tak raději nechali spadnout
> další éro.
>
> A pak to, že opět kvůli eliminaci komplikovaného kolečka MCAS pozicovali
> při návrhu jako nikoli klíčový. A proto ho nemohli napojit na 2 čidla ale
> naprosto nelogicky jenom na jedno ze dvou.

To ale nebylo primarne proto ze by se chteli vyhnout bezpectnostnimu 
kolecku, ale proto ze vedeli ze audit z FAA by ten system povazoval za
klicovy a pozadovali by skoleni posadek jak s tim zachazet. A zakladni
pozadavek pri vyvoji byl, ze nebude potreba zadne dalsi skoleni posadek,
ze to bude fungovat jako stary 737. To byl primarni duvod proc to davali
na jedno cidlo aby se vyhli posuzovani.

> Ono se to snad nesmí říkat, ale asi nebylo náhodou, že ta letadla spadla
> v Africe a Asii. Stejný problém se několikrát stal pilotům i v Evropě
> a Americe. Ale tady jsou ti 2 chlapi vepředu přece jen asi trochu víc piloty.

No to neni tak docela pravda, zrovna v te Africe si etiopska posadka 
uvedomila co se deje a zkouseli se zachranit. Tam se da vypnutim jistice
odpojit motor co s tim hybe a do kabiny vede lanovod kterym se ten
stabilizator da prestavit mechanicky. Jenze Boeing redizajnoval kolo
kterym se toci a pohani ten lanovod tak ze ho udelal mensi. A pri silach
ktere na ten vyklopeny stabilizator pusobily s tim statni chlapi
nedokazali dost rychle tocit aby se zachranili.

> PL

*------------------------------------------------------------------------*
|                          Petr Simek   APS JU                           |
|                             psimek na jcu.cz                              |
*------------------------------------------------------------------------*


Další informace o konferenci Hw-list