nejezdici vlaky

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pondělí Leden 10 22:15:55 CET 2022


On Mon, 10 Jan 2022, Petr Labaj wrote:

> Taky cítíte tu vyváženost systému?
> Kvůli každému prdu se musí dělat složitá certifikace a komplikované 
> povolovací řízení.
> A pak se tak vyskytne taková kravina.
>
> Takže je tam hloupá chyba.
> Ale tu není možné rychle odstranit, protože to odstraňování musí procházet 
> dlouhým a složitým procesem.
>
> Když už jsem zmínil ten problém MAXů.
> Tam už Boeing taky předem věděl, že je to blbě. Ale chybu neodstranil, 
> protože by to odstraňování muselo procházet kdoví jak složitou certifikací.
> Takže tam nechali naprosto kokotně napsaný systém, a počkali, až spadne další 
> éro.
> A mimochodem tak kokotně to bylo původně navrženo proto, aby ten systém nebyl 
> chápán jako důležitý a nemusel procházet složitou certifikací.
>
> Jsou to hezké příklady uplatnění "bezpečných postupů" za každou cenu.

Ty MAXy nejsou priklad uplatneni bezpecnych postupu za kazdou cenu, ale
totalni selhani vyrobce a kontrolniho uradu FAA ktery diky nadstandardnim
vztahum s Boeingem zadnou kontrolu nevykonaval a vyrobci slepe duveroval.

Idioti v Boeingu puvodne planovali korekce vyskovkou v radu procent, ale
protoze to nefungovalo, tak tomu postupne pridavali, az to dostalo vetsi
schopnost ovlivnovat naklon nez meli piloti. A to vse povesene na jedno
cidlo a bez jakekoliv snahy o detekci zavady toho cidla.

To je priklad kdy vyrobce vedome obejde vsechna pravidla a doufa se to
neprojde nejakou revizi. Jak si privatne sdelovali piloti Boeingu -
"MAX 737 navrhli klauni pod dohledem opic" .


> PL

*------------------------------------------------------------------------*
|                          Petr Simek   APS JU                           |
|                             psimek na jcu.cz                              |
*------------------------------------------------------------------------*


Další informace o konferenci Hw-list