Re: Polovodičový laser s FAC optikou

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Sobota Leden 8 09:18:32 CET 2022

Vlastně ano, různý úhel povede při konstantním ohnisku jen k různé
výsledné šířce paprsku.
Na druhou stranu, jestli mají různé LD různé poměry úhlů v rovinách V/H,
tak na výsledek 1:1 je potřeba konkrétní čočka.
Takle teda týpek nakupuje konkrétní typ LD a k němu vhodnou korekční
čočku. Prostě jednou za čas koupí 1000 stejných LD a 1000 stejných
čoček. Cenově se samozřejmě dostane jinam, než kupovat 1 čočku za 100 USD.

Pouzdro vyplněné ochrannou atmosférou souvisí nejspíš s tím, že nějaké
složky vzduchu můžou degradovat polovodič.

Proč se rovnou neprodávají korigované LD je zajímavá otázka,
nepřekvapilo by mě, kdyby je nějací výrobci dělali, ale
a) nejsou cenově zajímavé pro prodejce na ebay/ali/bg
b) má to nějaký speciální název, který zatím neznáme
c) nedělají, protože různí zákazníci by chtěli různou výslednou šířku
svazku, takže by museli dělat víc druhů

Ještě teda jedna věc: Externí čočka je dál, proto musí být větší, než ta
co se integruje do pouzdra a proto je dražší.
Takže "recaper" zakoupí malé čočky a ještě k tomu za velkoobchodní cenu,
koncový zákazník si může koupit 1 drahou externí.

PH