Re: Polovodičový laser s FAC optikou

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Leden 8 03:51:16 CET 2022

Ty laserové diody jsou vedené jako "recapped".

Tohle (to "recapped") je věc, kterou nechápu. Jestli se nepletu, tak jde
o to, že se vezme běžná laserová dioda, z té se sundá krycí čepička s
optikou (asi slušným násilím) a nasadí se tam jiná čepička s (asi) jinou
optikou. A to celé se dělá v nějaké ochranné atmosféře, aby pak bylo
pouzdro laserové diody naplněno nějakým interním plynem.
Nerozumím tomu, proč se to vůbec musí dělat. Proč ty laserové diody
takto naplněné a s tou kýženou optikou nedělají už výrobci. Oni snad
vědí, pro jaké použití ty LD vyrábějí.

No a pokud tady ještě při tom recappování do toho nějak implementují tu
FAC optiku, tak tu musí zřejmě nějak párovat na danou diodu. Tedy pro
vyzařovací úhel, který daný chip má.
Takže pokud to stejně musí párovat, tak by stejně dobře mohli párovat i
běžnou LD a k ní externí optiku.

A navíc - nebylo by možné doladit to vyzařování mechanickým přiblížením
nebo oddálením té válcové čočky od LD?
Podobně, jako se pak ostří celý výsledný paprsek běžnou optikou?

Docela mě deprimuje a je mi stydno kolik nejasností v téhle oblasti mám.
Pokud mě někdo v poznání pošoupne, tak děkuji předem.

PL