Re: Polovodičový laser s FAC optikou

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Leden 8 16:50:57 CET 2022

U toho umístění přímo do pouzdra mě napadají (možná) 2 výhody.
Pokud je čočka tak blízko chipu, tak může být velmi malá. Takže při
stejné otické mohutnosti může být relativně tenká, tedy s krátkou
optickou cestou materiálem.
A tedy i s menším útlumem.
A pak je čočka v prostředí intertního plynu. Což se možná projeví na
její delší životnosti.

Na druhé straně pokud by se z jejího materiálu teplem něco odpařovalo,
bude to kazit tu vnitřní atmosféru.

Použití ochranné atmosféry je jasné.
Co mi pro změnu není jasné, proč se dělají ty otevřené diody. Což jsem
měl bohužel u svého prvního laseru i já.
Jako třeba:
https://www.ebay.com/itm/313364792287
Zrovna u tohoto odkazu i ukazují, tak to vypadalo původně a jak z toho
sundali tu čepici.
Proč tohle proboha dělají, když pak má LD životnost v řádu jednotek nebo
maximálně desítek hodin?
Kdyby se to celé pak osadilo do nějakého hermeticky uzavřeného prostoru,
vyplněného inertním plynem, tak jo.
Aspoň by se to líp chladilo.
Ale oni to osazují do normálně otevřeného držáku, kde to pracuje ve
vzduchu. Případně dokonce v čmoudu z řezání.
Poučení pro budoucno: při nákupu laserového modulu se snažit předem
zjistit, jestli neobsahuje otevřenou LD.
Viz malá příloha.

Zajímavé jsou celá laserová pole, která se dělají.
Jako třeba:
https://www.ebay.com/itm/313226930420
To už musí být pořádná palba, když tohle někam posvítí.
Samozřejmě posčítat na zrcátku.

A ještě jedna úplně nesouvisející věc.
Pokud skutečně zrealizujete vazbu své obří CO2 trubky na mechaniku
polovodičového laseru, tak tam udělejte ofuk zrcátek.

PL