Aliexpress - free return

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Leden 4 17:18:24 CET 2022


Za kolik to bylo, ¾e stálo zato podstoupit takové martyrium?

PL

*********************

Dne 4.1.2022 v 12:30 Marek Sembol napsal(a):
> Zdravim,
> podelim se o zkusenost - treba to nekomu pomuze a probehne to u nej 
> hladce.
> Objednal jsem neco z Ali(doprava z Ciny), zbozi prislo, nefungovalo 
> spravne, chvili jsem o tom diskutoval s prodejcem (tvrdil, ze pouzivam 
> zdroj, ktery je schopen dodavat prilis VELKY proud a proto to 
> nefunguje, ale to je ted burt), nakonec mi nabidnul at to poslu zpet, 
> at v ali naklikam 'return goods - not needed anymore' a ze mi posle 
> 'free return label'.
> To jsem udelal, nasledne se v te dispute (to vraceni je forma dispute) 
> objevil 'return label' od DHL, neco ve stylu AECZxxxxxxxx, prislo to i 
> mailem v PDF, kde byl carovy kod a toto cislo s instrukci, ze mam 
> carovy kod vytisknout a pokyny, ze mam carovy kod nalepit na balicek a 
> courier si ho vyzvedne (pokyny cesky) K tomu odkaz na stranku s 
> podrobnymi pokyny (spatne citelne - strasne velke a neslo to zmensit v 
> prohlizeci) s informacemi pro ruzne staty, pro CZ informace, ze 
> courier doveze stitek pro nalepeni na balicek. Nasledovala SMS z 
> rakouskeho cisla at potvrdim svuj telefon, jinak se svoz PPL nemuze 
> uskutecnit. Cislo jsem potvrdil zpet, dalsi den se dostavil ridic PPL 
> (takze zatim vse hladce az nad ocekavani)
> Bohuzel ridic zadnou etiketu nemel, tak jsem volal na podporu PPL. Ti 
> nejdriv tvrdili, ze eitiketu mi musi poslat Ali, po nejake dobe 
> dohadovani se to teda slecna overila v systemu a ejhle - etiketu 
> opravdu tiskne PPL. Tak prijel ridic znovu, nechal jsem si (pro 
> jistotu - jak to normalne nedelam, ale pri tech zmatcich...) podepsat 
> papirek, ze balicek prevzal... No jeste jsem nedobouchl dvere a zvoni 
> znovu, ze ten carovy kod nemuze naskenovat (system ho nezna) a ze to 
> tedy nemuze prevzit. Dalsi telefonat na PPL (tentokrat i s ridicem), 
> tentokrat pulhodinove dohadovani, nez pani overila, ze pro Ali si 
> tisknou stitek sami, ale jelikoz ridic nebyl schopen naskenovat ten 
> kod, tak to uzavrela s tim, je o cislo objednavky spatne a at 
> kontaktuju Ali aby vystavili nove cislo.
> Nasledoval ping-pong mezi Ali podporou (nejdriv se probouchat z 'Evy' 
> na cloveka -> vysvetlovacka -> predam nasim expertum -> kontaktujte 
> podporu dopravce). Aby se to cele lepe vysvetlovalo, tak pro ne je 
> dopravce DHL, ale svazi to PPL - takze 2 zcela ruzne firmy. Kazdopadne 
> telefonaty na PPL nevedly jikam - kontaktujte Ali. Nakonec jsem napsal 
> misto telefonatu email na PPL s zadosti o zaslani etikety k kodu 
> AECZxxxxxx s sahodlouhym vysvetlenim jak to zatim probihalo a ze uz 
> mne to FAKT nebavi. A ejhle - dalsi den prisel email s etiketou a 
> informaci 'dnes to ridic vyzvedne'. Takze pokrok - ale porad tam 
> nejsme. Ale uz je 'dneska', takze uz koncim :-D
> Ridic nedojel, tak jsem odpovedi na tem mail se zeptal jak to tedy 
> bude, at mi potvrdi, ze ten svoz je objednany a kdy clovicek dojede. 
> No napsali mi, ze u mne byl ridic VCERA, ale balicek jsem nepredal, a 
> tak objednavku svozu zrusili a mam kontaktovat Ali, at to obedna 
> znovu. Na mou namitku, ze u mne ridic nebyl, a tak at si laskave v 
> systemu tu objednavku obnovi nebo vytvori novou. To pry nemuze, at 
> kontatuji platce sluzby, aby si udelal novou objednavku. No mel jsem 
> co delat abych odpovedel v mezich slusnosti, ze jsou zcela 
> nekompetentni a neznaji vlastni interni postupy, otevrene mi tu lze 
> (radny ridic vcera nebyl) a podobne. Tak ze teda kontaktuje ridice a 
> overi proc to vcera neprevzal.... No do 5 minut telefonat od ridice, 
> ze ceka pred barakem, zda mu mohu prinest balik. Bombonek na zaver byl 
> (jezdi ke mne dost casto a pamatoval si to extempore s etiketou 
> posledne), ze kouka na balik a rika: jeeee, vy uz tu etiketu mate? Mne 
> volali, ze uz ji u nas mam taky pripravenou. Takze ted uz PPL hlasi na 
> svych strankach, ze balicek je v preprave a ja se neprestavam divit, 
> ze jsou schopni neco dorucit.
>
> Kazdopadne zaver: pokud by nekdo z vas dostal z Ali free return label 
> ve forme AECZxxxxx, tak pred potvrzenim  telefonu vymlatte z PPL 
> etiketu na zaklade toho AECZxxxx cisla.
> BR,
> Marek
>



Další informace o konferenci Hw-list