Re: Upgrade laserového plotteru

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Neděle Leden 2 23:56:27 CET 2022

Aha, tak to mě nenapadlo. Nakonec to stejně asi dopadne tak, že lenost,
takže udělám nějakej provizorní pokus, kdy co nejvíc věcí zůstane jak
bylo a vzhledem k tomu, že dostat se ke šroubkům co držej původní laser
je hodně pracný, tak tam zůstane. Jen kabel přepojím do CO2.
A až si s tím přiměřeně pohraju, můžu si vyřezat svoje díly podle
potřeby a pak to teprve pořádně předělat.

Už i 30W CO2 (teda aspoň s ohniskem 38 mm) dělá při správném zaostření
ten charakteristickej zvuk, při kterém pálí stopu asi 0,1-0,2 mm. Je to
takový syčení, něco mezi VN VF obloukem a hořící hlavičkou sirky. Je ale
možné, že je to nějaká interakce mezi produkty dezintegrace a proti nim
foukajícím vzduchem z hlavy. Kravál je okolo taky, velkej větrák u
chladiče, čerpadlo, odstředivej větráček na přívodu do hlavy a možná
ještě větrák ve zdroji.
Mám ho v DDM pro děti na hraní. A to je další část plánu, že pak můžu
ploter vzít na kroužek, bedna s laserem se vedle postaví vertikálně a
jestli i potom půjde chlazení, může se předvést řezání strojem.

Že může paprsek z CO2 projít delší trasou v plexisklu mě nenapadlo, to
je docela překvápko, když ho to řeže jak máslo.

PH