Re: Upgrade laserového plotteru

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Neděle Leden 2 20:05:29 CET 2022

Ano, pilotní paprsek se běžně používá, tedy aspoň se ZnSe objektivem, Ge
nebo GaAs už průhledné nejsou. Měl jsem ho dokonce udělanej u pokusné
sestavy, ale pak jsem jednou zapomněl přepnout a velkej bráška malýmu
propálil zadnici...
Modrej bych tam nedával, tam už se dost liší ohnisko. Je vlastně trochu
zázrak, že u červenýho ne. Navíc mám pytlík červených ukazovátek.

A např. zaostření se dobře pozná podle zvuku. U toho polovodičovýho jsem
hned věděl, že z toho asi nic moc nebude, když to nejen nesyčelo
správně, ale vlastně vůbec. Takže když přidám fakt, že hlava končí
kuželem a řezná zóna je těsně pod ním, tak ten pilotní paprsek ani tak
moc nejspíš potřeba nebude, spousta ploterů ho nemá. Zábavný je pak
seřizování optiky: Další zrcátko se zakreje kartonem, pak se vždysky jen
blikne a v patřičném místě blikne plamínek a zbyde černý kolečko.

U plastu od začátku počítám s balením do grilovacího alobalu.

Mimochodem, dá se nějak docílit, aby v TB výslednej mail měl stejnej
font a velikost, jako je vidět v editoru? Ten rozdíl mě dost irituje,
žádnej z dřív vyzkoušených klientů to nedělal.

PH