Upgrade laserového plotteru

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Sobota Leden 1 23:28:10 CET 2022

Dobrý den všem,

mám
https://www.aliexpress.com/item/1005001615583892.html
funguje, ale nic moc, výkon je malý, tak na gravírování překližky.
mám taky 100 W CO2 laser s příslušenstvím, přidělanej vertikálně na zdi,
pod ním polička a tak už asi 10 let čeká na využití.
Ten v pohodě řízne 10 mm prkno:-)
Tak mě napadlo, že koupím něco jako
https://www.aliexpress.com/item/33052187457.html
komplet variantu "si lens combo"

Představuju si to takhle:
1. Hlava by šla místo tý slabý polovodičový, místo kabelu hadička se
vzduchem, kabel na řízení laseru do zdroje k laseru.
2. Na konec osy X by přišel držák "2nd mirror".
3. Na konec osy Y by přišel držák "1st mirror" otočenej aby paprsek
shora dostal na osu Y.
4. Na poličku přilepit vytištěné rámečky, do kterých pasují nohy
plotteru, aby byl fixován v poloze, kdy laser svítí doprostřed "1st mirror".

Lepší by asi bylo ještě před tím:
0. Mechaniku předělat, aby motorky osy Y nejezdily s osou X, ale pevně
seděly na koncích osy Y a jen vozily pásy s osou X, čímž zmizí kabely,
co by se mohly připlést do paprsku.

Ve finále by pak třeba nad pravou Y byl paprsek a kolem levé Y omotanej
kabel k motorku X a hadička. U hlavy by se sešel paprsek zprava a
hadička zleva.

Představuju si to jako Hurvínek válku, nebo je to realistický?
Nebude např. taková hlava na původní mechaniku moc těžká? Že by se třeba
kejvala a paprsek šmajdal?

Další věc je, že by se mi víc líbila hlava, jako je
https://www.aliexpress.com/item/32598338644.html
protože je přímo dělaná pro víc ohnisek a taky má uchycení na pás,
kdybych i osu X chtěl předělat podle bodu 0
Ale vůbec nevím, k čemu je na ní ten kus plechu tvaru Z vpravo.
A stejně tak nevím, k čemu je na "1st mirror" ta část s 1 velkou a 4
malejma dírama. To bych asi uříz:-)

Díky,
PH