Re: Upgrade laserového plotteru

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Leden 2 02:28:07 CET 2022

Lamerské poznámky:
- Hmotnost hlavy podle mě problém dělat nebude. I kdyby se to mělo
tendencí sklápět (což skoro určitě nebude), tak by se to dalo snadno řešit.
- Problém vidím v ose Z. Pokud budete chtít řezat/gravírovat různě
tlusté materiály, tak by to asi chtělo pod dnem té mechaniky udělat
výškově stavitelný stůl.
- U Vás by se při vhodné orientaci toho plotteru vůči laserové trubce
možná dalo vynechat první zrcátko - trubka by svítila rovnou do zrcátka
na kraji portálu.
- U zcela otevřené konstrukce bude možná problém s exhalacemi. Pak by se
asi musel udělat nějaký odtah přímo z místa řezu. Ale to znamená
současně s hlavou tahat tlustou hadici.
- Možná jsem zbabělec, ale dělat to celé jako otevřenou konstrukci mi
připadá docela hardcore. Zamyslel bych se nad tím, jestli by se nad osy,
kudy půjde paprsek, nedaly udělat nějaké "tunely". Ale je fakt, že CO2
laser nemám, a tak je to možná jenom strach z neznáma. Tak, jako se lidi
co nemají žádný laser bojí i těch polovodičových.

Pokud to skutečně zrealizujete, tak jsem velmi zvědavý na výsledek. Pak
by to skoro stálo za napodobení.

PL