Elektrocentrala

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Sobota Únor 26 16:32:21 CET 2022

Dne 26.2.2022 v 16:11 kral.j na centrum.cz napsal(a):
> Přidám se s vlastní naftovou zkušeností. Už si nepamatuji přeně rok, ale asi tak 1994. Netuším, jestli se už v té době přidávaly biosložky. Natankoval jsem u značkové stanice ("reklamu" jim dělat nebudu, ale dodnes patří do této kategorie) a když jsem za chvíli dojížděl na červenou na křižovatce, zhanul mi motor. Ale šlo nastartovat, tak jsem si řekl, že to byla chyba řidiče. Jenže pak bylo stále hůř a já jsem potřeboval dojet 300 km domů a pak ještě do servisu. Ale vypadalo to, že to nedám. V servisu mi pak ukázali palivový filtr. Tam bylo přesně vidět nahoře nafta a pod ní nějaký sajrajt. Bylo to tak 1:1. Kromě filtru to málem odnesly i vstřiky.
> [...]

Podobná zkušenost.
R. 2012, Subaru Forester Boxer Diesel. Nafta Verva pravidelně tankovaná
u Benziny. Po 45 tkm poněkud traktorovitější chod, návštěva v servise 10
dní před skončením záruky. Diagnóza - vstřiky a vstřikovací čerpadlo
zasrané biosložkou. Výměna v rámci záruky, odhad ceny (tehdy) prý cca
50tKč. Od té doby jsem tankoval jen naftu bez MEŘO u EuroOilu, dalších 6
let a dalších 100 tkm bez problému. Dál nevím, poslal jsem Forestera do
světa :-)

jf