Re: OT jaderný tok do evropy z Ukrajiny

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Únor 24 20:12:38 CET 2022

Jodid draselný se bere proto, že saturuje organismus jódem, a ten už
nebude přijímat radioaktivní jód z prostředí.
Ale jód už je out. Má poločas přeměny nějakých 8 dnů. Takže po případném
jaderném průšvihu je to na začátku velká pecka, ale ta velmi rychle
odezní. Za nějaké 3 měsíce po akci už je jód pryč.
Takže zobat dneska po 35 letech nějaké megadávky jódu je asi docela
kontraproduktivní, řekl bych.

U dalších průserových látek (Stroncium 90, Caesium 137) je poločas
přeměny kolem 30 let, tak těch zatím zmizela nějaká polovička. Ale ještě
asi mnohem víc toho zmizelo nasáknutím do hloubky země.

Silně dlouhodobě průserové zůstává Plutonium 239, ale to je hodně těžký
prvek, takže jeho mobilita asi nebude velká.

PL