Re: HDMI - uživatelské rozlišení, výstup bitmapových grafických dat

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Únor 21 20:00:31 CET 2022

Ale mně asi žádné takové nástroje zřejmě nepomůžou, řekl bych.

Zadání: dostat jakýmkoli způsobem artwork, vyprodukovaný Eagle, na
obrazovku monitoru v přesném rozměru a umístěný na přesné pozici.
A ideálně to udělat tak, aby to případně fungovalo beze změn i třeba pro
KiCad.
Rozlišení displeje je 498.0392 DPI.
Všechno zpracování (kromě posledního exportu do bitmapového formátu) by
mělo probíhat vektorově, aby nedocházelo ke ztrátě přesnosti.

Pokud bych to uměl vyexportovat z Eagle přímo v BMP v definovaném
rozlišení, tak by to bylo nejjednodušší.
Ale to neumím.
Přesné rozměry umím dostat přes PostScript nebo Gerber.
Gerber by byl univerzálnější, ale nemám žádný nástroj pro dávkový převod
do BMP v definovaném rozlišení.
Z PostScriptu ten převod balíkem Ghostscript udělat umím.

Je samozřejmě možné, že jsem nezvolil optimální cestu, a že to půjde
nějak snadněji, elegantněji nebo univerzálněji.
Teď je to tak:
- Eagle modulem CAM do EPS
- Ghostscriptem z EPS do BMP s přesným DPI
- BMP do formátu pro framebuffer + zobrazení
Je to automatické zpracování, takže po Ethernetu se tam pošle soubor v
EPS a vyleze to na displeji.

Rád se ale nechám poučit a vyzkouším i jiné cesty.

K dořešení mi zbývají drobnosti, které zatím budu řešit ručně.
Export do EPS funguje dobře, pokud se použije automatické umístění
artworku na nulu (volba pos. Coord v modulu CAM).
Eagle ale kolem rozměru desky udělá ještě rámeček a tedy odsazení
0.254mm. Neumím to vypnut nebo nastavit.
A pak Eagle považuje za rozměr desky nikoli to, co je definováno
rámečkem ve vrstvě Dimension, ale prostě vše, co je obsahem BRD.
Takže když kolem desky udělám otvory (Holes), které budou pří výrobě
použity pro nasazení na trny, tak Eagle zvětší artwork desky i o ty otvory.
Takže to musím udělat tak, že vyexportuju EPS, a teprve dodatečně
doplním technologické okolí.
Pokud bych u Eagle chtěl zůstat, tak bych si na to asi napsal nějaký
ULP. Ale protože chci jít na KiCad, tak to zatím asi budu dělat ručně.
Souvisí to s tím, že vrtání dělám na CNC a tak potřebuju absolutní
souřadnice. Při ručním vrtání by nějaké posunutí o rámeček 0.254mm
samozřejmě nehrálo žádnou roli.

PL