Hodiny Elektrocas

Admin HWnews hwnews na cncnet.info
Pátek Únor 18 18:07:00 CET 2022

Tak samozrejme, ze dneska je to uz jen technicka libustka. Je to stejne
jako kdyz nekdo provozuje a udrzuje treba stary parni stroj.

Z toho duvodu mi srdce krvaci, kdyz vidim, ze to nekdo provozuje bez
toho potrebneho servisu...to je lepsi je nechat stat.

Provozni podminky na ulozeni (cepech) ozubenych kol jsou v nekterych
ohledech horsi nez u spickove namahanych motoru...v podstate je az
zazrak, ze to vubec funguje. Jako zajimavost mohu uvest, ze az do velmi
nedavne doby se k mazani pouzival tzv. paznehtovy olej - coz je olej
ziskany bud studenym lisovanim nebo teplou destilaci z opravdovych
kravskych paznehtu (dnes se pouzivaji jen synteticke varianty, ktere
maji vetsi trvanlivost), ktery ma vsechny potrebne parametry
(nevysychaji, velke povrchove napeti, vysokou mazivost pri malych
rychlostech a extremnich tlacich).

Stridam asi tak 10ery hodinky, a prestoze nektere jsou quartzky a jsou
opravdu vymazlene - nektere quartz kalibry dost pripominaji mech.
hodinky tak je pro me vetsim svatkem si dat na ruku mechanicke hodinky,
ktere byly nekolik stoleti zdokonalovany a piplany a temer k dokonalosti.

RV