Re: HDMI - uživatelské rozlišení, výstup bitmapových grafických dat

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Únor 18 17:10:31 CET 2022

Dostal jsem post od utajeného člena.
Odpovídám na něho veřejně, třeba mě někdo opraví.
Kromě technických věcí mi dal tip koupit si HDMI přehrávač od pana
Polívky a posílat tam obrázky pomocí něho.

Moje odpověď:
K rozlišení: ano, já si to taky představuju takhle jednoduše. Že se
navzájem domluví a pojede to.
Ale teď jde o to, jestli si samé bude myslet i to HDMI.

LCD displeje mají nějakou EEPROM. Mám třeba jeden LCD monitor, kde ta
EEPROM zapomněla obsah.
A pak s počítačem už nejela vůbec, s DVB-T2 STB jela (ten asi na nějakou
EEPROM kašle) a s deskou RPi4 jela jen pokud jsem tomu RPi vnutil
rozlišení natvrdo.

V tomto případě bude data o rozlišení a parametrech displeje
(předpokládám) odesílat ta převodníková deska HDMI/MIPI. Ta je přímo
kupovaná jako párovaná na konkrétní LCD displej.

Ke kioskovému zobrazování: když jsem tak nad tím přemýšlel, tak to možná
bude i docela jednoduché. Vůbec na tom Linuxu nespustím X window a budu
to mydlit do framebufferu.
Ten by snad měl být dostupný jako nějaký file (protože na Linuxu je
všechno jako file, že) i v případě, že tam nic z X nepojede.
Ale zatím je to jenom moje vlhká představa. Třeba mi střet s realitou
ukáže vztyčený prostředníček.

HDMI projektory by pan Polívka: to už mě mockrát lákalo, když tu o tom
psal. Kdyby to nebylo do té Prahy tak daleko, tak bych se už určitě pro
nějaký stavil.
Nezávisle na této aplikaci. Líbilo by se mi to na obecné použití.

Díky.
PL