Hodiny Elektrocas

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Únor 16 12:01:16 CET 2022

Tak to je snad na vsetkych mechanickych hodinach rovnako - medzi "delickou"
zo sekund na minuty a minutovou rucickou je trecia spojka; "delicka" z
minut na hodiny je pevne spojena s minutovou rucickou.

Inaksie povedane, hodiny sa nastavuju rucnym otacanim minutovej rucicky.
Konkretne hodiny na toto mozu mat potom konkretne pokyny, napr. u hodin s
odbijanim treba pri prestavovani cez miesta odbijania (cela, pol, stvrt
hodiny) vzdy pockat kym odbijaci mechanizmus odbije, inak sa
rozsynchronizuje.

Inak som si to nastudoval, ten pliesok v strede ramena kyvadla nesluzi na
taketo prestavenie o vela, ale na jemne dostavenie casu, prikladaju a
uberaju sa tam za jazdy drobne zavazia (mala by na to byt sada ako
prislusenstvo) kalibrovane tak, aby pridatie/ubratie bolo presne
sekunda/nejaky_cas (nejaky_cas je povedzme hodina).

wek