SMD0603 - par otazok

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Únor 8 20:31:34 CET 2022

Já už jsem taky nejmíň 10 let nic nedrátoval.
Reagoval jsem na větu "nechápu proč někdo používá TH". Já je nepoužívám,
ale chápu, že někdo ano. A že některé výhody to má.

Co prosím znamená "PbF" ?
Já pájím většinou na vlastní desky. Tedy plošky chemicky pocínované.
Když už PCB nechám dělat v Číně, tak se SnPb HASLem. Ale tam jsem myslím
nikdy SnBi pasku nepoužíval.

S částečným osazováním: po přetavení (jak jste psal) by to šlo snadno.
Při částečně osazené desce, ale ještě nepřetavené, by to chtělo hodně
velkou opatrnost.
Ale popravdě řečeno si neumím představit, k čemu bych takový scénář
práce měl používat.
Nedávno jsem třeba měnil jeden integráč SSOP20 (rozteč 0.64mm) na hodně
husté desce, kde navíc kolem byly vysoké součástky. Ale i na to jsem si
udělal šablonu, která byla po obvodu větší jen o necelý milimetr než ta
součástka. Ale uznávám, že to už je extrém a byl to spíš technologický
pokus. Dalo se to řešit i jinak. Jenže když já ty šablony tak miluju...

PL