SMD0603 - par otazok

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Úterý Únor 8 18:17:13 CET 2022

Ano, s tou teplotou je to v podstatě tak, resp. aby to správně
fungovalo,  musí se použít deska s PbF úpravou a to je dražší a hlavně
to většinou zapomenu zaškrtnout:-)
Ale jakmile je jednou rozlito, je při výměně součástek obrovský rozdíl.
A pak je ta výhoda při sázení po částech, protože na dosažení toho, aby
první várka na desce mechanicky držela, stačí skutečně ogrilovat jen na
150. Taky už nejsem nejmladší, takže až mě začnou bolet záda, musí se
udělat pauza. Nebo se udělá plánovaně, až se nasází první část s
nanesenou pastou. V každém případě je součástí pauzy to částečné zapájení.

Šablona je jednoznačné + při osazení celé desky naráz, ale já psal o
tom, že desky lze osazovat a zapékat i po částech a tam je pak problém s
místem pro šablonu a i špachtli. Takže když je 200 součástek, radši to
osadím po 3-6 částech, přičemž nehrozí, že si na konci pohnu se
součástkami posazenými na začátku a i poslední součástku sázím do
čerstvé pasty. Dovedu si představit i kombinovaný postup, kdy několik
přiměřeně vzdálených oblastí osadím šablonami a pak zbytek pastou
napufanou dispenzerem:-)

Univerzální plošňáky jsem nějak nikdy neměl moc rád. Buď kontaktní pole,
nebo DPS, klidně třeba namalovanou fixkou. Někdy i bezdeskový bastl:-)

Jednu dobu jsem hodně často dělal ty jednostranné, fixkou kreslené
desky, to bylo období euforie z toho, že procesor může mít cokoli a
kdekoli, takže se to naroutuje jak to vyjde. A teď jsem zas přešel k
tomu, že když Číňan levně vyrobí prokovenou desku, můžu dělat složité
obvody, co po zapájení rovnou fungují i bez programování:-)

PH