SMD0603 - par otazok

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Únor 8 16:23:31 CET 2022

Já to pro změnu chápu.
Sice používám zásadně SMD, ale to neznamená, že nevidím i některé výhody TH.
Například na nějaký drátovaný bastl na čtverečkové univerzálce .
Nebo na jednostranné desky, kde se průchody pod součástkami dělají
nesrovnatelně snadněji.

Na rozdíl od Vás mám docela špatné zkušenosti s pastami SnBi. Zkoušel
jsem 2 různé (obě Čína).
Ale ani jedna se nerozlívala dobře. Trochu pomohlo tomu dát o dost vyšší
teplotu, v podstatě stejnou jako na SnPb.
Ale i tak byl výsledek horší a míň pěkný.
Mluvím teda o kontaktním přetavení (hot plate). Možná to chce nějaký
hodně jiný profil.

Dispenser je fajn, ale šablona je prostě jiný level. Dneska mi to stojí
zato udělat si šablonu i třeba na jednu součástku.

Pro odpájení pasivů se mi nejvíc osvědčila trafopáječka s vhodně
natvarovaným hrotem.
Nebo tvarový nástavec na mikropáječku. Prostě cokoli, co prohřeje
všechny vývody najednou.

Přetavení dělám prakticky výlučně na hot plate. Elektrický vařič,
hliníková deska s upevněným termočlánkem.
Teď se chystám si udělat maličký hot plate jen pro 1 součástku, jako
nástavec do páječky T12.

PL