SMD0603 - par otazok

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Únor 7 21:18:45 CET 2022

Ahoj

Poctivì jsem se snažil pochopit tu pasáž o pájeèce,
HDO, bouchání v paneláku a odporu proti bastlení.
Èetl jsem to 3x, ale nepochopil. :-(

Najlepsie je to zazit na vlastnej kozi... Potom to pochopite. :) Ale
inak to pre mna znamena len tolko, ze som vyhodil zbytocne dalsich
15EUR, aby som definitivne skonstatoval, ze smd pre mna skoncilo.
Nemam technologiu na osadzanie... Snad jedine ten topinkovac a pasta
by boli akym-takym riesenim.

Ke kondenzátorùm: Vy jste šéf. Ale tlaèit se u velkých kapacit
jako je 10uF do velikosti 0603 mnì nepøipadá jako nìjaký
extra skvìlý nápad.

No tych 10uF 0603 bolo priamo z datasheetu jedneho obvodu ako
odporucany typ kondenzatora... Inak by som sa tym nezaoberal.

A nakonec té desce sluší když jsou na ní i komponenty
0805 a 1206.

Ano maju typicke parazitne vlastnosti...

Já tyhle vìtší kapacity osazuju zásadnì v 1206, v 0805
pak maximálnì do kapacity 1uF,  0603 do 100n.
Myšleno v zapojení s DC biasem, tedy typicky v roli
filtraèních kapacit pøi blokování integráèù.

Presne o tomto type aplikacie sa bavime, blokovanie integracov. Inak
dakujem za Vas nazor a design typ.

Je to buï tím, že jsem posera. Nebo tím, že jsem si prohlídl
pár datasheetù a pøeèetl k tomu trochu teorie.

Ja sice posera nie som, ale par krat som sa v zivote uz posral a ma to
zial dozivotne nasledky... A tu teoriu som cital pred 25 rokmi a
stravil som tym 4 roky doktorandskeho studia. Vtedy sa s 0603 komercne
zacinalo a take velke kapacity proste neboli dostupne. A vlastne som
sa chcel len spytat na nazor konstrukterov z hw-listu ako to s 0603
vyzera po tych 25 rokoch a vyskusat si ich doma "na kolene", kedze si
myslim, ze to je uz dnes zastarala technologia a s nou by som nemal
mat po tych 25 rokoch problemy.

A.

PL