Re: [OT] Osobní nízkotlaká barokomora

Jaroslav Buchta jaroslav.buchta na hascomp.cz
Pondělí Únor 7 19:49:47 CET 2022


To neni nic proti ostude, kdyby fakt nekam letel a zvlast do Ciny...

Dne 07.02.2022 v 19:46 Petr Labaj napsal(a):
> Myslíte?
> No možné to samozřejmě je.
> I když naložit do letadla vybavení, jaké se vozí ve vybavené sanitce, 
> asi nebude nereálné.
>
> Napojení na kyslík podle mě nic moc neřeší. To by řešilo jen případnou 
> nedostatečnost plic a špatné okysličování.
> Ale nízký tlak znamená vyšší zatížení veškerých cév, protože rozdíl 
> tlaku venku a vevnitř je pak vyšší.
> Nakonec i po obyčejném potápění nemáte dalších nejmíň 24 hodin lítat. 
> Tady už je to zase jiný důvod, a to nebezpečí embolie po rychlém úniku 
> pohlcených plynů z krve v nižším okolním tlaku.
>
> Kdyby to bylo skutečně potřebou trvalé pravidelné péče, pak by nemohl 
> jet prezident asi ani pozemní cestou na delší návštěvu.
> Tak uvidíme, jestli v budoucnu někam pojede.
>
> Každopádně mi všechny tyto problémy připadají technicky řešitelné.
> A beru to tak trochu jako ostudu pro technicky vyspělý stát ve 21. 
> století, že nedokážeme zajistit podmínky, umožňující cestování hlavě 
> státu.
>
> PL
>
> *********************
>
> Dne 7.2.2022 v 19:23 Stanislav Šmejkal napsal(a):
>> Nemyslím si, že problém je v tlaku vzduchu. To by asi řešilo napojení 
>> na kyslík resp. kyslíková maska. Mám za to, že organismus prezidenta 
>> prostě potřebuje pravidelnou údržbu v intervalu v řádu malých hodin a 
>> možnost okamžitého zásahu zdravotnického personálu v režimu 24/7. Ono 
>> je reálné udržovat v chodu LDN Lány, ale už bude mimo realitu 
>> udržovat v chodu LDN Air Force.
>>
>> Standa
>>
>> Dne 6.2.2022 v 20:03 Petr Labaj napsal(a):
>>> Jedno páteční téma.
>>>
>>> Povídal prezident Zeman, že by se ještě rád podíval do Číny. Ale má 
>>> zakázáno cestování letadlem.
>>> Předpokládám, že je to kvůli tlakovým změnám. Zrychlení při startu a 
>>> přistání asi nebude nijak škodlivé.
>>>
>>> To se nedělá nějaká osobní nízkotlaká barokomora, ve které by se dal 
>>> udržovat běžný tlak v prostředí s nižším okolním tlakem?
>>>
>>> V letadle se udržuje tlak na úrovní nějakých 3000 m.n.m. Takže tam 
>>> chybí proti normálnímu tlaku nějaké 0.25-0.3 baru.
>>>
>>> Když vezmu nějaký cvičební balón nebo disk a šlápnu na něho, tak při 
>>> své váze a ploše chodidel v něm udělám přetlak kolem 0.2 bar.
>>> A to je celkem tenká guma.
>>>
>>> Takže udělat nějakou větší gumovou kouli, třeba vyztuženou nějakými 
>>> skelnými nebo uhlíkovými vlákny,  a v ní udržovat běžný tlak (tedy 
>>> přetlak do 0.3 bar) by nemuselo být nijak nemožné.
>>> A kdyby to bylo gumové, tak by to bylo i snadno transportovatelné do 
>>> letadla.
>>> Tlakového vzduchu je v letadle dost, tak pak už jenom nějaký tlakový 
>>> regulátor a letíme.
>>>
>>> PL
>>> _______________________________________________
>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>> Hw-list na list.hw.cz
>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list




Další informace o konferenci Hw-list