Re: [OT] Osobní nízkotlaká barokomora

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Únor 7 19:46:42 CET 2022

Myslíte?
No možné to samozřejmě je.
I když naložit do letadla vybavení, jaké se vozí ve vybavené sanitce,
asi nebude nereálné.

Napojení na kyslík podle mě nic moc neřeší. To by řešilo jen případnou
nedostatečnost plic a špatné okysličování.
Ale nízký tlak znamená vyšší zatížení veškerých cév, protože rozdíl
tlaku venku a vevnitř je pak vyšší.
Nakonec i po obyčejném potápění nemáte dalších nejmíň 24 hodin lítat.
Tady už je to zase jiný důvod, a to nebezpečí embolie po rychlém úniku
pohlcených plynů z krve v nižším okolním tlaku.

Kdyby to bylo skutečně potřebou trvalé pravidelné péče, pak by nemohl
jet prezident asi ani pozemní cestou na delší návštěvu.
Tak uvidíme, jestli v budoucnu někam pojede.

Každopádně mi všechny tyto problémy připadají technicky řešitelné.
A beru to tak trochu jako ostudu pro technicky vyspělý stát ve 21.
století, že nedokážeme zajistit podmínky, umožňující cestování hlavě státu.

PL