RE: Nějaké dotazy kolem LCD

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Únor 7 08:19:27 CET 2022

Pamatou je tu samotny LCD pixel, rovnako, ako u CRT je pamatou dosvit luminoforu.

Ale to plati pre vsetky LCD displeje. Tie, ktore maju framebuffer, maju naviac medzikus, t.j. cip, ktory jednak dovoli plnit framebuffer zvonka, a druhak ho kontinualne vysypava do samotneho tzv. panelu (popisaneho v dalsom) skrz uplne rovnakeho obnovovacieho toku dat.

Elektricky je ten LCD panel identicky s dynamickou RAMkou, pamatovym kondenzatorom je tu LCD pixel, oddeleny jednym MOSFETom, ktory je vytvoreny priamo na tom skle (tenkovrstvovy tranzistor, TFT). Hradla tranzistorov v jednom riadku su spojene a pripojene na shiftregister, ktory ma jednu jednicku behajucu dookola a znamena vlastne aktualne vybraty riadok. Source tranzistorov v stlpcoch su spojene a pripojene na "analogovy" shiftregister (neviem ci su to individualne DAC alebo jeden DAC a CCD shift, az tak velmi ma to nezaujima), ktory je krmeny priamo z prichadzajuceho toku dat.

Princip jednoduchy, diabol umiestneny ako obvykle.

wek