RE: Nějaké dotazy kolem LCD

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Pondělí Únor 7 07:15:45 CET 2022

DD,

"displej nemá vlastní framebuffer a neumí pracovat staticky"
Tak toto si  nejak neviem technicky predstavit... Ten pixel v nejakom stave
ostat musi. Ale viem si predstavit, ze nema 2 buffery a neprepina sa medzi nimi,
do prveho sa kresli, druhy zobrazuje co ma zapisane.

j.

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Petr Labaj
Sent: Monday, February 7, 2022 7:05 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Nějaké dotazy kolem LCD

Díky za odpověď.
Ano, bádal jsem v tom dál, a s tím obnovováním je to přesně jak píšete.
Musí se to tam cpát pořád dookola, displej nemá vlastní framebuffer a neumí pracovat staticky.

S těmi DSI linkami to asi není tak jednoduché. Resp. je v tom trochu bordel.
Některé displeje počet použitých linek nastavit umí, některé ne. Nebo jen omezeně. A hlavně to nastavování se u každého displeje dělá jinak, takže žádná elegantní kompatibilita.
Navíc sehnat nějaký datasheet s popisem konkrétního displeje asi nebude jednoduché, protože je většinu dělají Číňani (ty za rozumné peníze).

To DSI pracuje ve dvou režimech - low speed a high speed. Režim low speed se používá právě pro to nastavování nějakých vnitřních registrů.
Nepoužívá hodinový signál, hodiny má přímo v datech (asi něco jako Manchester nebo podobně). Jede na úrovních 1.2V. Datová linka DSI-0 umí jet i obousměrně, ostatní jen jednosměrně směrem ven.

Vlastní data se pak přenášejí při high speed. Po jednom páru jedou hodiny a po n-párech pak data. Tady se používají napěťové úrovně 100mV a 300mV (pro L a H).

Takže prozatimní závěr: není to žádná sranda, a kompatibilita je špatná.
Konektorová i funkční.
Takže pokoušet se to rozjet z voleje bez předchozích znalostí třeba na RPi asi není moc reálné. Takže to bude chtít koupit k tomu i příslušnou spárovanou elektroniku.

Jenže zatím jsem všude k displejům, které by padaly v úvahu, viděl jen elektroniku pro SLA tiskárny.
Což zase bude znamenat nějak se přizpůsobit chování té tiskárny.
Tam se myslím používají nějaké ne moc otevřené formáty, navíc bude nutné nějak zajistit, aby se tiskárna nesnažila jezdit s osou Z a podobně.
Daleko víc by se mi líbil prostý převodník HDMI/MIPI. Ale ten jsem spárovaný s vhodným mono displejem zatím nenašel. Budu nicméně hledat dál.

PL