Jeden monitor a vice PC

sam.hw sam.list.hw na gmx.com
Čtvrtek Únor 3 22:06:38 CET 2022

Zdravim,

toto jsem uz parkrat resil - ale zatim vsechna reseni jsem splach do dev/null.
zkusil jsem ruzne (cca 4 druhy) USB/VGA prepinace (jeden mel dokonce HDMI).
zpocatku jsem byl nadmiru spokojen, skoro az nadsen.
ale pak jsem zjistoval opravdu otravne neduhy.

kuprikladu: samotny prepinac muze mit taky nejaky 'sleep' mode (nebo co to bylo: neinvestigoval jsem to moc).
takze kdyz dlouho pracuji na jednom stroji a chci se prepnout na druhy ... nic.
musim fyzicky vytahnout usb (nebo vga) z druheho stroje a znovu ho tam strcit.
a podobnych 'oplzlosti na uzivatele' jsem zazil.

takze jsem se rozhodl jit jinym smerem ( https://list.hw.cz/pipermail/hw-list/2022-January/547092.html ):
- zbastlim si klasicky mechanicky prepinac na monitory a budu je prepinat rucne
- mys a klavesnici si poridim ze serie Logitech MX, nativne umoznuji se pripojit na vice zarizeni
(tu mys jsem kdysi uz pouzival, byla vynikajici i kdyz ne vertikalni)

nepotrebuji simultanne psat na vice strojich najednou, takze nejaka ta 'manualni prepinaci procedura'
urcite nezabije, hlavne kdyz je na stole vice mista a nic se nemusi prepojovat.

i kdyz mozna to neni presne odpoved na dotaz, ale nekdy je dobre slyset i jina reseni

:)

PS: zkousel jsem i nejake dockiny - zase spatne zkusenosti, treba Lenovo dockinu musim po probuzeni ze sleep
normalne vypnout a zapnout, jinak nevidi na monitory, ani na klavesnici (tedy USB porty).

  Sam