Re: Fwd: Automatizce vytápění

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Prosinec 31 00:37:15 CET 2022

Dávám si závazek, že až budu velkej, tak konečně pochopím v čem je ta
děsná výhoda ekvitermní regulace, že o ní každý básní.
Taky jsem ji chvilku provozoval. Kotel (plynový kondenzační) ji umí sám.
Ale nakonec to funguje líp bez ní. Jen s tím, že nastavím minimální
dostatečnou teplotu otopné vody a zbytek nechám na termohlavicích. V
každé místnosti jinak. Tu teplotu vody v praxi během zimy tak 2-4x
přenastavím, v obdobích silných mrazů, které vždy během zimy občas
přijdou. Letos to bylo např. pár dní před vánocemi.
Věřím, že se dá nastavit tak, že nebude škodit. Ale moc nevěřím, že by
se dala nastavit tak, aby něco měřitelného přinášela (v sestavě
inteligentního kondenzačního kotle a radiátorů s termohlavicemi).

A pak (až budu velkej) taky konečně zjistím, kde dělám chybu v časovém
řízení topení. Musím dělat něco hodně špatně, protože mi to velmi dobře
funguje a dost šetří. Což je ale podle ostatních nemožné.
Pokud topení vypínám na noc a v době, kdy jsou všichni v práci, tak
prostě spotřeba klesne o nějakých 20% proti tomu, když topení jede furt.
To ON/OFF je pochopitelně dělané trochu inteligentně, tj. vypíná i
zapíná se s předstihem, aby se kompenzovala tepelná setrvačnost domu.

Samozřejmě velký souhlas s tím, že správný postup je zateplení baráku.
Ale je to velmi nákladná a pracná cesta, která navíc není všude
realizovatelná. A navíc je realizovatelná jenom někdy, teď v zimě zřejmě
moc ne. A v létě zase často nejsou dostatečné dostupné kapacity makáčů.
Takže jako univerzální rada k řešení problému obecně asi moc použitelná
není.

PL