Re: Fwd: Automatizce vytápění

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Pátek Prosinec 30 11:04:06 CET 2022

S tímto názorem se z větší části stotožňuji.

Doplnil bych něco o vhodně navrženém ekvitermním regulátoru, který každý
účastník této konference s radostí napíše do svého oblíbeného procesoru
na své oblíbené vývojové platformě za dvě odpoledne (moje je pořád na
klonu 8051 a asi se to nikdy nezmění, protože když to stačilo 15 let,
tak teď už takové klimatické turbulence, které by vyžadovaly lepší
hardware nečekám).

Pokud si chceš hrát s časovým řízením v jednotlivých místnostech, tak
raději investuj do zateplení budovy. V normálně zatepleném baráku s
normální tepelnou kapacitou je velmi malá pravděpodobnost, že dosáhneš
něčeho lepšího, než zvýšení vlhkosti v místnosti.

Pak ti mohu poradit několik zábavných algoritmů na počítání vhodného
času spínání a práce s hysterezní smyčkou, které budou vypadat krásně
magicky, na papíru budou náramně úsporné, ale v reálu nebudou lepší, než
vhodný ekviterm.