Re: OT: CNC frézka - SW na převod do "grbl" kódu

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Prosinec 30 23:02:14 CET 2022

K terminologii už napsal Pan Zahradník.

Něco vyfrézovat chce pár kroků:
- Vymyslet ten obrobek tak, aby byl obrobitelný frézováním na daném
stroji (který je pravděpodobně jen 3-osý).
- Namalovat ho v CADu.
- Vymyslet strategii frézování - z jaké strany ho obrábět, jak ho upnout
(vymyslet a realizovat upínání je často ta nejpracnější část celého
procesu frézování).
- V CAMu vygenerovat dráhy.
- No a pak konečně dojde na to vlastní obrábění.

CAMy obecně nejsou zrovna laciné (řádově tisíce USD/Euro). Ale sem tam
se dá najít nějaký zdarma.
Populární je EstlCAM. Patří k němu i frézovací SW, pak se to celé
prodává za nějaké desítky Euro.
Mám pocit, že když se používá jen ten CAM a nikoli ten frézovací SW, tak
je to úplně zdarma.
Pak snad existuje třeba FreeMILL a pár dalších.
Google o nich určitě bude vědět, když se poškádlí dotazem "free CAM
software".

Ale nějaký CAM by měl být i součástí FreeCADu. To je to, co tady bylo
zmíněno jako "Path".
Nikdy jsem to neviděl, ale podle popisu by to možná mohlo být docela
použitelné.
Je to snad i rozumně konfigurovatelné.

Mezi g-kódy pro různé stroje jsou rozdíly. Proto má každý CAM nějaký
modul, který se
označuje jako Postprocesor. Jeho konfigurací se pak nastavuje, jak má
vypadat
g-kód pro konkrétní stroj.

PL