Radio Jove - kondenzátory

snail snail na snailinstruments.com
Pátek Prosinec 30 14:46:31 CET 2022

Plánuji si postavit Radio Jove verzi 1.1, prakticky kopii podle stavebnice NASA, přikládám schéma. Je to přímosměšující přijímač v úzkém pásmu kolem 20.1MHz s SA602. Nahradil jsem původní klasické pasivní součástky povrchově montovanými (a použil integrovaný NF zesilovač s TA7368, to jenom pro úplnost). Abych nepředělával plošňák, chci se jenom ujistit ohledně náhrad kondenzátorů:

1. Předpokládám, že původní tantalové blokovací kondenzátory 10uF lze nahradit keramikou, tehdy prostě tak velké hodnoty v keramice nebyly k dispozici

2. Za směšovačem následuje dolní propust s L6, L7 a C20-22. C20-C22 jsou polyesterové 5%, i vazební C19 je polyester. Když dám místo nich keramiku 10 nebo 20%, bude to mít na něco dalšího vliv kromě přeladění propusti? Můžu koneckonců kondíky proměřit a vybrat stejné a s příslušným poměrem. Horší parametry keramiky (nejspíš hmota X7R) by se na NF kmitočtech neměly projevit. I cívky budou mít nějaký rozptyl z výroby, 82mH jsem stejně nesehnal, mám 100mH.

J. Hanzal