RE: OT: CNC frézka - SW na převod do "grbl" kódu

Petr Zahradník clexpert na clexpert.cz
Pátek Prosinec 30 14:59:12 CET 2022

To sis popletl GRBL (open source firmware, který máš v té frézce, zřejmě v Arduinu) s g-kódem (to jsou ty instrukce posuvů). Potřebuješ generovat g-kód (g-code).

Jmenuje se to CAM. Je buď součástí CADu (levný třeba Fusion 360) nebo samostatně (levný třeba Estlcam). Tak můžeš zkusit tyto nástroje.

Jak je to konkrétně s FreeCADem, to netuším, nepoužívám ho. Ale stejně by se těžko radilo s problémem: "je to ale kostrbaté, někdy so to nepovedlo" 😊

Petr Zahradník, počítačový expert
e-mail: clexpert na clexpert.cz
mobil: 602 409 601
Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Zdeněk Janiš
Sent: Friday, December 30, 2022 1:48 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: OT: CNC frézka - SW na převod do "grbl" kódu

Přeji pěkný den,
je tu mnoho lidí, kteří s CNC mají zkušenosti.

Mám CNC frézku, kterou je potřeba nakrmit "grbl" kódem.

Zajímá mě v čem tvoříte "grbl" kód pro CNC frézku?

Příslušný výrobek "namaluji" ve FreeCADu. Ten má funkci "Path" a tím jde vytvořit jednotlivé části/postupy frézování. Je to ale kostrbaté a dostal jsem se již několikrát do stavu, kdy se mi prostě nepovedlo "grbl" kód na celý výrobek vytvořit. Ve FreeCADu se mi dobře maluje, ale pak bych uvítal nějaký další nástroj/sw který by vytvořil "grbl".

Mám namalovaný výrobek, který není nijak složitý, ale přesto se mi nepovedlo vytvořit pracovní postup pro frézku, Pokud by byl někdo ochotný i třeba se na ten výrobek podívat, rád zašlu.

Budu rád jak za pomoc tak i případnou kritiku.

S pozdravem,

--
   Zdeněk Janiš