Re: Automatizce vytápění

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Prosinec 29 13:34:30 CET 2022

Omlouvám se za úkrok stranou. Ale podobný požadavek jsem už četl
víckrát. A nikdy jsem mu moc nerozuměl.

Přece elektrokotel je nejlépe řiditelný zdroj tepla. A akumulační nádrž
se směšovacím ventilem na výstupu taky.
Tak k čemu je třeba podle termostatických hlavic nějak řídit ten zdroj
tepla?
Přece když se hlavice víc otevřou, tak poklesne teplota na zdroji, a
zdroj prostě přidá.
Pokud se naopak hlavice zavřou, tak zase zdroj tepla ubere.
Prostě každý se stará o svůj úkol. Termohlavice mají za úkol udržovat
teplotu místnosti, zdroj tepla má za úkol udržovat teplotu otopné vody.
A vzájemnou spolupráci k tomu v podstatě nepotřebují. Resp. ta
spolupráce je realizovaná prostřednictvím té otopné vody na principu
zpětné vazby.

PL