Re: Automatizce vytápění

Čtvrtek Prosinec 29 13:45:34 CET 2022

Zeptám se trochu na něco jiného, i když čistě teoreticky. Kolik stojí
taková akumulační nádrž cca 1000 litrů se směšovacím ventilem a nějakou
elektronikou na jeho ovládání? Proč se ptám - konečně po 5 letech
provozu chci řešit termostat pro moje TČ. Zatím topím jen na teplotu
vody a občas to ručně zapnu/vypnu a úplná spokojenost. Topím podlahovkou.

Teď jsem měřil časové průběhy náběhu teploty a nestačil jsem se divit.
Vždycky jsem bral jako normální, že voda v podlaze má lehce přes 30
stupňů. TČ mám 7 KW zap/vyp (bez regulace výkonu), barák má výpočtovou
ztrátu 4,5 KW včetně nějakého přídavku na větrání, jinak 3,9 KW. Vychází
mi výkon 36W/m2, což je na podlahovku krásné. Je to při výpočtové
teplotě -12, pokud je venku nad nulou, je ten výkon potřeba poloviční.
Jenže tam pouštím po omezenou dobu těch 7 KW a to ještě mám tři
místnosti zavřené a najednou tam mám 100W/m2, což se počítá pro
podlahovku jako maximum. Rozdíl mezi topnou vodou a zpátečkou mám při
těch třech zavřených místnostech 4 stupně, ale rozdíl mezi zpátečkou a
povrchem podlahy (v ustáleném stavu po 2 hodinách chodu) je 6-7 st.C a
rozdíl mezi povrchem podlahy a vzduchem je taky okolo 6 stupňů. Takže
spíš teoreticky by mě zajímalo, jestli vyjde levněji akumulační nádrž,
nebo rozdíl ceny mezi TČ zap/vyp a TČ s frekvenčním měničem. To TČ s
řízením výkonu by mělo menší teplotní spád i na výparníku a dalo by se
topit s podstatně menší teplotou vody a docela výrazně by narostl COP. I
když té energie zase tolik nespotřebuju a měnit TČ se mi nevyplatí, aku
nádrž nemám kam dát.

Anděl