Automatizce vytápění

Petr Mařík rtepema na volny.cz
Čtvrtek Prosinec 29 12:01:12 CET 2022

Zdravím,

provozuji doma v rodinném domku teplovodní vytápění.

Současný stav: elektrokotel + kotel na dřevo. Oba topí do akumulačních
nádrží.
Vlastní topný okruh (jeden) obstarává vytápění radiátory (Korado uzké
typy, mechanické termohlavice; z prostorových důvodů musí být svisle).
Topení je řízeno jediným termostatem (Adex Comfort 06), který řídí
směšovací ventil pro udržování teploty topné vody. Adex je spouštěn
termostatem umístěným v referenční místnosti, v ostatních jsou
termostatické ventily. Změna teploty v jednotlivých místnostech se musí
provádět ručně, obsluhou termostatických hlavic.

Současné požadavky: V rámci úspor energie jsme omezili počet vytápěných
místností. Zde by bylo potřeba osadit digitální programovatelné
termostatické hlavice. Problém nastává, že topení je pak potřeba spínat
podle stavu programu (t.j. otevření ventilu radiátoru) podle
jednotlivých hlavic.

Začal jsem tedy studovat různé systémy automatizace topení. Osobně by mi
nejvíce vyhovoval sytém s protokolem ZigBee na wifi frekvencích.
Papírově jsou zařízení s tímto protokole vzájemně slučitelná? Vybral
jsem si tento kit

https://www.termostatickehlavice.cz/termostaticke-hlavice-s-centralni-ridici-jednotkou-a-spinacem-kotle/

Více by mi vyhovovaly hlavice s ovládáním na horní straně (viz poloha
současných termostatických hlavic).

https://www.immax.cz/immax-neo-smart-thermostat-4-1-starter-kit-zigbee-tuya-p15680/?cid=460

K tomuto kitu by bylo nutné připojit dole uvedená spínač kotle.

Bohužel u spínače topení se uvádí, že je funkční jen s hlavicemi
stejného prodejce. U firmy Immax jsem se dotázal, zda jejich hlavice a
brána by mohly být kompatibilní se spínací jednotkou Comet C-ZB-SP-1.
Odpověď zněla, že "pokud mají osazen čip Tuya, mělo by to být kompatibilní".

Nemá někdo zkušenosti se ZigBee Tuya zařízeními?