jednoterifový bojler

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Úterý Prosinec 27 12:05:47 CET 2022

Ahoj,

naši měnili doma bojler a místní vodoinstalatér jim přinesl a namontoval
bojler "ariston velis evo 80". Tak na to koukám a mám pocit, že je to
takové moc italské. Především je to jednotarifní zařízení a poměrně
zásadně se to brání dvoutarifnímu provozu. Například tím, že když dojde
k odpojení a znovu připojení napájení, zařízení provede sanitární
operaci, která vede ke krátkodobému (2h) zvýšení spotřeby, reset dat
funkce ECO EVO (na 1 měsíc) a tak dále.
https://www.ariston.com/cs-cz/produkty/ohrivace-vody/stredni-a-velke-elektricke-zasobnikove-ohrivace-vody/velis-evo/
Když to vezmu kolem a dokola, tak tento bojler prakticky nemohu používat
na dvoutarifu. Buď porušuji smlouvu s rozvodnými závody a nebo porušuji
doporučení výrobce.

A to mne přivedlo na myšlenku - jaký má význam takové zařízení? Pokud
mám jednotarif, tak mi vychází praktičtější používat průtokový ohřívač a
ne bojler. Zejména proto, že vodu ohřívám tam, kde jí spotřebovávám a tak.

Přehlédl jsem něco? Nebo jsem ten špatnej, kdo se šťourá v návodech a
klade blbé otázky?