hw: hw pro win10/linux/chrome, pro sledovaniTV, pretaceni prima_kanalu ?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Prosinec 28 21:33:54 CET 2022

Moje zkušenosti s ARMovými krabičkami a TV:
Dekódování videa v h.265/hevc v reálném čase je dost výkonově náročný
proces.
Nejvýkonnější RPi 4 už to nějaká zvládá, ale i to se u toho dost zapotí.
Slabší HW to moc nedává.

Ale jiná pohádka je, když akceleraci umí HW daného procesoru. A to
moderní ARMy umí.
Pak je zátěž procesoru minimální a zvládá to i rozlišení a framerate,
které už ani PC často nedá.

Jenže podle zkušeností, které jsem s tím udělal někdy před cca rokem,
tak to HW dekódování
umí ty krabičky jen v celoobrazovkovém režimu. Takže pro to existují
speciální distribuce, které
jedou jen celoobrazovkově (např. LibreELEC atd.).
Takže pokud si tam nainstaluju nějakou běžnou Linuxovou distribuci a pod
ní spustím Chrome
v běžném okně, tak tam už ta HW akcelerace nefunguje a procesor s tím má
těžké problémy.

Pokud máte někdo novější nebo obecně jiné zkušenosti, tak se moc rád poučím.
Děkuji.

A můj soukromý pocit: že ochcání reklam nějak jede v nějakém browseru je
hodně dočasná
záležitost. Co jsem o tom četl, tak na tom intenzívně dělají a budou se
snažit zavírat všechna
(zatím) ještě otevřená vrátka.
Nicméně ta náhrada noťasu za nějakou ARMovou krabku stejně smysl má,
řekl bych.
Podle mě minimálně kvůli úspoře elektriky.

PL