Re: Dovoz auta z Německa

Jindroush jindroush na seznam.cz
Pondělí Prosinec 26 21:00:46 CET 2022

Prevozku jsem dostal cervenou na 14 dni - za 150e to vyridil nejakej
strejc, co ho zprostredkoval autosalon. Ja si tam 2 hodiny cetl, nez s
tim dorazil. Teoreticky by to melo jit i po zlutych prevozkach, ale to
jsem nezkousel. Uz doma jsem mel uzavrenou svoji pojistku, ale v ramci
cervenych prevozek rovnou clovek tu pojistku dostane.
Fakturu jsem platil jeste od nas, celou, vcetne nemecke MWst. Smlouvy
dtto, protoze bylo uzavreno na dalku, platilo tam tech 14 dni vraceni
;-) (coz me docela pobavilo, ale vlastne by to resilo ten problem, ze by
to pri prijezdu nahodou bylo nejaky jiny, nez deklarovali, ale to mi
prislo jako velmi nizka pravdepodobnost).
Doma jsem udelal evidencku, zaplatil ceskou dph, a dokladem o zaplaceni
dph jsem dostal cesky znacky a technicaky. Mel jsem i CoC list, bez nej
by to asi bylo komplikovanejsi (?).
Scan ceskeho technicaku jsem poslal zpet salonu, ten mi vratil depozit
za dph. Ceska dph (dph v zemi registrace) se plati, pokud je to 'novy'
automobil. Limity si nepamatuju, kilometraz je do 6000 a jsou tam jeste
mesice od prvniho prihlaseni.

Jen bych chtel dodat, ze timto nikoho nenavadim, aby to udelal stejne, a
ze mi to treba vyslo uplne nahodou. Ale opravdu jsem nechtel cekat 6-10
mesicu, nez mi totez doda ta stejna automobilka v cesku a za o nejaky
drobny vetsi penize a stejne 'novy novy' auto jsem nikdy jeste nekoupil.
Domu jsem jel druhy den po vlastni ose pres Polsko (jsem z MSK, plus
jsme si to vzali jako vylet), tech 900 kilometru celkem uteklo.

J.