RE: OT: Podvodník na Bazoši.

Zdenek zdej na atlas.cz
Pondělí Prosinec 26 20:02:16 CET 2022

S bankou (Raiffeisen) mám poměrně čerstvou zkušenost:

Přišel mi mail, že mám na kartě nastavený nebezpečně vysoký limit (x let mám pořád stejný). Mail vypadal věrohodně a adresa odesilatele autenticky. Jediné, co mi nesedělo, byl odkaz na IB. Základní poučka je totiž nikdy neklikat na odkaz v mailu. URL odkazu ale vypadalo autenticky.

Podíval jsem se tedy na stránky banky, jestli tam není varování přes takovým mailem. Nebylo, ale byla tam adresa, kam přeposílat podezřené maily. Tak jsem ho přeposlal s dotazem, zda je autentický.

2 týdny jsem čekal na odpověď. Ve vzorech spamů na stránkách banky se můj neobjevil, tak jsem napsal na infolinku, zda mi pošlou vyjádření. Odpověď byla, že žádný můj mail nemají, abych ho poslal znovu.

Takže asi tak bankám záleží na bezpečí klientů… L

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of wek
Sent: Monday, December 26, 2022 7:52 PM
To: HW-news
Subject: Re: OT: Podvodník na Bazoši.

Napokon to, ze ten url je "zbytocny", ucia ludi priamo banky  Ak robim legitimnu kartovu operaciu, tak na rozdiel od podvodnika v url nie je ani naznak mena mojej banky  - je tam url kartoveho sprostredkovatela, pricom stranka zobrazuje meno mojej banky aj jej kompletny vizual.

Podobne viacere banky posielaju legitimne maily z podozrivo vyzerajucich "odvodenych" adries, apod.

wek