Schematicka znacka P- a N-MOSFETu

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Neděle Prosinec 18 19:53:45 CET 2022

Ve VF technice, uvnitř operáků a v dalších lineáních aplikacích je JFETů
velké %, netroufám si říct, zda nadpoloviční. Ale je fakt, že MOSFETy z
pár RAMek asi všechny JFETy na světě pohodlně převáží:-)
Jenže to se může za pár let klidně obrátit, nebo v těch pamětech bude
nějakej úplně jinej FET, pokud tam rovnou nebude něco úplně jinýho.

V každém případě je jasné, že autor koncepce různých druhů FETů nemohl
tušit, která z nich bude majoritní a že proto by jí měl dát výjimečnou
schematickou značku odvozenou z bipolárů.

Pak je teda otázka, jestli je kromě nových, speciálních, záchodových
symbolů, potřeba zavádět i nové, speciální, značky MOSFETů:-)

PH