Re: Textová zpráva

Pátek Prosinec 16 15:40:20 CET 2022

Ja se teda zeptam jako naprosty ucho, protoze mam trochu dojem, ze puvodni dotaz je
porad nezodpovezeny (nebo jsem to aspon nepoznal, ale vlastne me to zajima taky, tak
se ptam). Kdyz vezmu v potaz mobily a tablety s Android a iOS a v nich pouzivane
bezne prohlizece, tak:

1. Kdyz otevru SMS, ve které je URL, tak se to URL nijak nekontaktuje, dokud ho jako
uzivatel explicitne neotevru (nekliknu)? (neco jako prefetch na pozadi, aby se to
pripadne pak rychle zobrazilo, nebo test jestli to existuje, nebo tak neco)

2. Kdyz bych na takove URL kliknul a v prohlizeci na mobilu/tabletu otevrel (aniz
bych tam dale neco vyplnoval), tak hrozi, ze to zpusobi nejakou neprijemnou skodu
typu ze se mi mobil zaviruje, smaze, zakryptuje obsah apod., jak nas tim stale
reklamy na antiviry strasi?

3. Lisi se odpoved na otazky 1 a 2 pro ruzne verze OS a bowrseru? Android se stale
pouziva i ve verzi 4.4 KitKat, iOS je sice vic samovolne aktualizovany, ale i tak
jsou pouzivane ruzne verze, browseru je taky nekolik ruznych majorne pouzivanych ...

Teda ne ze bych takovymhle sms skakal na spek, ale i tak me to zajima. (a jak uz
tady bylo zmineno, obcas clovek ve spechu nebo z nepozornosti neco odklikne a ...)

D.O.

PS S ohledem na statistiky treba na https://gs.statcounter.com/ si nemyslim, ze
bezni uzivatele maji telefony aktualizovane. Z toho co tam vidim, se mi jevi, ze
kdyby nic jineho, tak netrivialni cast lidi stale pouziva stare i velmi stare
telefony, pro ktere ale vyrobce zadne aktualizace nedela. A i jen 5% zastoupeni je
pri dnesnich cca 6 miliardach smartfounu na svete porad docela dost :-)