Re: Textová zpráva

Jindroush jindroush na seznam.cz
Pondělí Prosinec 12 18:09:26 CET 2022

Ano, samozrejme, ze je mozne, ze v casti zpracovavajici sms je chyba,
pres kterou lze neco stahnout a spustit a pak telefon ovladat. Ale
takove chyby jsou dnes jiz pomerne vzacne.
Nastroje, ktere dane vzacne chyby vyuzivaji, jsou ale v soucasne dobe
velmi drahe a proto se pouzivaji na dulezite cile - viz napr. clanky o
Pegasus/NSO group apod. (novinari, opozice, aktivisti, disent).

Nevyplati se je pouzivat na mnoho malych cilu, protoze znacne stoupne
riziko odhaleni a opraveni chyby - a na mobilech se vyrobcum pomerne
dobre podarilo zastrit updatovani, takze se domnivam, ze "bezni"
uzivatele maji telefony plne aktualizovane. Nemam moc povedomi o tom,
jak presne napr. na Androidu jsou oddelene aktualizace systemu od
aktualizaci nekterych tech rizikovych komponent, ale nezda se mi, ze by
utocnici nejak potrebovali takove chyby zneuzivat.

Opravdu - je daleko jednodussi, levnejsi a spolehlivejsi toho uzivatele
ukecat, at vam ty udaje vyda a, jak je videt posledni dobou ze zprav,
dari se.

J.